Thursday, June 26, 2014

11 Durian Belanda Anti Kanser

Assalamualaikum wbt,

Zaman sekarang ni, penyakit macam-macam kan. Yelah, dah akhir zaman. Kita pun nak ke mana-mana sekarang ni mana boleh lari dari electromagnetic wave segala ni. Takyah tengok jauh, tengok kat tangan je. Ada apa kat tangan sekarang ni? Mesti handphone kan? Itulah contoh paling senang nak tengok. Semua orang ada handphone sekarang. Kesan penghantaran dan penerimaan signal melalui handphone tu menyebabkan kesan radiasi yang sedikit sebanyak akan membahayakan kesihatan manusia.

Umum mengetahui perkara ni. Tapi apa yang boleh dilakukan, ini zaman teknologi. Kita tak dapat nak elak daripada menggunakan gajet ni semua. Kita mungkin boleh mengurangkan risiko tapi untuk menghapuskan terus adalah agak mustahil.

Tapi, pada satu sudut, alhamdulillah sebagai orang Islam, kita ada satu sistem untuk meneutralkan kembali kesan radiasi ni semua.

Iaitu hanya dengan SOLAT!

Dalam solat ada rukun yang dinamakan sujud. Dengan bersujud, kita merendahkan kepala lebih rendah daripada semua anggota yang lain dan kita menyentuhkan dahi ke permukaan bumi. Keadaan itu sebenarnya membantu meneutralkan kesan radiasi yang banyak. Lagi lama kita bersujud lagi bagus. Lebih banyak kesan yang baik boleh didapati daripada sujud yang panjang itu. Semua sakit kepala dan lenguh-lenguh tengkuk pun bagai hilang dalam satu terapi yang cukup indah dan fitrah. Subhanallah!

Dalam masa yang sama, kita juga perlu berusaha untuk mengambil langkah pencegahan dalam menjaga kesihatan kita. Sekarang dah trend orang mengamalkan amalan pemakanan yang baik dan sunnah. Seperti madu, kurma, tembikai, minyak zaitun, buah delima, habbatus sauda', susu kambing dan sebagainya.

Selain tu pengambilan makanan yang anti kanser pun dah banyak. Cuma kena pandai pilihlah mengikut kesesuaian dan intipati produk tersebut. Saya pun dah mengorak langkah dengan memulakan pengambilan buah durian belanda sebagai makanan tambahan.

Durian belanda ni menurut pemahaman dan pembacaan saya, merupakan agen anti kanser yang baik. Dia lebih kepada pencegahan di mana fungsinya membunuh sel-sel jahat tanpa mengganggu sel-sel baik. Contohnya kalau dalam rawatan kemoterapi akan menghapuskan kedua-dua sel baik dan jahat...tapi durian belanda ni hanya fokus memburu sel jahat. Begitulah sefaham saya.

Saya sangat mengesyorkan kepada kawan-kawan untuk mengamalkan pemakanan durian belanda ni. Bagi yang sukar mendapatkan stok durian belanda, jangan risau sebab sekarang dah ada satu produk namanya Pulpa Durian Belanda.

Saya dah amalkan dan setakat ni saya sangat-sangat berpuas hati dengan keaslian rasanya!

MasyaAllah memang pure betul rasa durian belandanya. Dia bukan ekstrak tau tapi pulpa. Maksudnya prosesnya adalah dengan mengambil seluruh isi buah tu dan blend sebelum dibekaskan mengikut pek yang ditetapkan untuk penjualan. Kalau korang cuba sendiri memang akan terasa keaslian buahnya.

Ada dua saiz pek Pulpa Durian Belanda ni. Saiz 1.2kg dan 250g. Untuk pembelian, saya syorkan ikut pakej di bawah bagi penjimatan kos penghantaran.








Sesiapa berminat, hubungi je saya terus. Lebih mudah whatsapp 013-2068411. 

Untuk percubaan, beli satu pek kecil 250g pun boleh, tapi kena COD. 

Saya sendiri sebagai pengguna sangat-sangat berpuas hati dengan Pulpa Durian Belanda ni sebab rasa dia memang pure. Nak buat air boleh, nak makan macam tu saja pun boleh. Saya prefer makan macam tu je...SEDAP bangatttt...!! :)

 photo footer.png

11 comments:

Nurzakiah Hanum said...

BAGUS KAN

Linda said...

Kalau buat aiskrim Msia pun best kan Fizah...area shah alam ada COD tak? ;)

O'gosh Iskandar said...

dap eh.....x pernah makan..huhu

Fizah said...

hehe...shah alam blh pos je dear...=)

jue said...

Nak beli camne ye

Fizah said...

sgt berkhasiat insyaaAllah :)

Fizah said...

haruslah cuba ogoshhh...heee =)

Fizah said...

blh whatsapp sy 0132068411 :)

Hajjar Hassan said...

Salam. Nak tanya, durian belanda ni ada tambah gula dak? Kalau kat Penang macam mana?

Fizah said...

blh whatsapp sy 0132068411 :)

Fizah said...

Ada tambah gula sebagai agen pengawet semulajadi..penang pun blh insyaaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...